CMU
Curricular
Seperating Faculties
Search for Curriculums
Bachelor’s Degree
Master’s Degree
Doctoral Degree
Other Curriculums
|
Studying at CMU
Application of Bachelor's Degree
Application for Graduate Studies
Application of International Program
CMU Presidential Scholarship
|
Faculties and Departments
Faculties
CMU’s Organizations
Other Division
|
TH
EN
CN
TH
EN
CN
Curricular
Seperating Faculties
Search for Curriculums
Bachelor’s Degree
Master’s Degree
Doctoral Degree
Other Curriculums
Studying at CMU
Application of Bachelor's Degree
Application for Graduate Studies
Application of International Program
CMU Presidential Scholarship
Faculties and Departments
Faculties
CMU’s Organizations
Other Division
News
Research and Innovation News
Outstanding News
Outstanding Staff
Prize and Pride
Conference and Seminar
Executives' News
Job Application
Procurement
Event Calendar
COVID-19 and PM2.5
About CMU
Background
The 60th Anniversary of Chiang Mai University
Resolution/ Vision/ Mission/Values and Organizational Culture
Authority
The University’s Logo
About CMU
Open Data Integrity and Transparency Assessment : OIT
CMU 360
Sustainable Development Goals
Organizational Structure and Administration of Chiang Mai University
Education Development Plan 5 years
Committee of University Council
Executives
Deans
Directors
Employee Council
Download CMU Powerpoint Template
Q&A
Privacy Policy
Contact
Suggestion
ข่าว
ผู้ก่อตั้ง nCube and partners จัดเวิร์คชอปนักศึกษาสร้างสรรค์บทภาพยนตร์โฆษณา
12 มีนาคม 2563
คณะการสื่อสารมวลชน
คุณณัฐา ฟูตระกูล Founder and Strategic Business Director at nCube and partners
(ศิษย์เก่าคณะการสื่อสารมวลชน มช. รหัส 48) ให้เกียรติมาเป็นวิทยากรบรรยายพร้อม Workshop หัวข้อ
COPY WRITING FOR TVC
แก่นักศึกษากลุ่มวิชาสื่อสารการตลาด (Marketing Communication) สาขาวิชาการโฆษณา ชั้นปีที่ 2 จำนวน 51 คน ในกระบวนวิชา 851253 การเขียนสร้างสรรค์เพื่อการโฆษณา (Creative Copywriting) เมื่อวันที่ 11 มีนาคม 2563 ณ ห้อง MCB 2205 คณะการสื่อสารมวลชน มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
การจัดกิจกรรมในครั้งนี้ นักศึกษาได้เรียนรู้และฝึกทักษะการผลิตงานภาพยนตร์โฆษณาตั้งแต่การวิเคราะห์ข้อมูลเพื่อหากลุ่มเป้าหมาย (Brand Core Target) การค้นหาพฤติกรรมเชิงลึกของลูกค้าหรือกลุ่มเป้าหมาย (Consumer Insight) จุดแข็งของแบรนด์ที่แตกต่างจากคู่แข่ง (Unique Relevant Brand Statement) ต่อยอดสู่การสร้างเรื่องราวการนำเสนอที่น่าสนใจ (Brand Film Story) ออกแบบ Shooting Board การหา Reference (Mood & Tone), Art Direction, Location และอีกมากมาย ซึ่งแต่ละกลุ่มได้ระดมความคิดสร้างสรรค์พร้อมนำเสนอผลงานและแลกเปลี่ยนความคิดเห็นร่วมกัน โดยมีวิทยากรช่วยให้คำแนะนำเพื่อพัฒนางานให้ดียิ่งขึ้น
สื่อสาร สร้างสรรค์ แบ่งปัน
ข่าวเด่น
แกลลอรี่
×
RoomID:
Room Name:
Description: